-
Ambulatorinės slaugos paslaugos namuose – tai asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos pacientų namuose, siekiant užtikrinti slaugos paslaugų prieinamumą, tęstinumą, tenkinant paciento slaugos poreikius namų sąlygomis, skatinant paciento savirūpą.
-
Pirminės palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugos apima gydymo, slaugos, kitas minimalias sveikatos būklės palaikymo paslaugas ar priemones bet kurio amžiaus žmonėms, sergantiems lėtinėmis ligomis, neįgaliesiems ir kitiems pacientams, kai yra aiški ligos diagnozė, nereikia aktyvaus gydymo ir kontraindikuotina medicininė reabilitacija.
-
Slaugos priemonės – tai priemonės, skirtos neįgalių žmonių poreikiams tenkinti ir (arba) gyvenimo kokybei gerinti, taip pat slaugos procesui sergant ūmiomis ar lėtinėmis ligomis palengvinti, sveikstančių asmenų kasdienei gyvybinei veiklai užtikrinti.
-
Slauga – tai asmens sveikatos priežiūros sritis, apimanti sveikatos ugdymą, stiprinimą ir išsaugojimą, ligų ir rizikos veiksnių profilaktiką, sveikų ir sergančių asmenų fizinę, psichinę ir socialinę priežiūrą.
-
Kiekvienos ūmios ar lėtinės ligos ir kiekvieno konkretaus žmogaus atveju slaugos ir priežiūros poreikiai skirsis, todėl labai svarbu įvertinti sergančiojo būklę, jo reikmes ir sudaryti individualų slaugos planą.
-
Skambučius į visas linijas apmoka Socialinės apsaugos ir darbo ministerija iš valstybės biudžeto lėšų.
-
Nuo 2021 m. liepos mėnesio Lietuvoje pasikeitė medicinos pagalbos priemonių kompensavimo tvarka.
-
Sidabrinė linija padeda spręsti vyresnio amžiaus žmonių atskirumo, vienišumo, bendravimo trūkumo problemas, suteikdama senoliams galimybę džiaugtis visaverčiu gyvenimu.